“Content & influencer marketing is als kanaal betrouwbaar geworden”

Klaas Joosten, CEO LinkPizza

LinkPizza verovert tweede plaats Emerce100 categorie ‘influencer marketing bureaus’

Amsterdam, 8 april 2020 – “Ik ben ontzettend trots op deze tweede plaats van ons online platform in de categorie ‘influencer marketing bureaus’ van de Emerce100, en ik wil influencers, brands en media agencies die op ons hebben gestemd, bedanken voor hun vertrouwen.” Aldus Klaas Joosten, CEO van LinkPizza, in een eerste reactie op de hoge notering in het snelst groeiende online marketingkanaal. De Emerce100 is een gezaghebbende jaarlijkse uitgave, waarin Emerce publiceert hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

Klaas Joosten: “Ik zie deze ‘zakelijke publieksprijs’ als een bevestiging dat we op de goede weg zijn met onze opvatting van Influencer marketing. En ik ben blij dat we met name scoren op betrouwbaarheid – een groot compliment in een nog altijd ingewikkelde en ongrijpbare vorm van marketing.”

Hieronder vindt u alles over de ‘succesformule’ van LinkPizza: ‘Matchen, begeleiden, en meten!’

Wat is LinkPizza?

LinkPizza is dé ideale partner voor adverteerders die willen samenwerken met gevalideerde Nederlandse influencers: van het vinden van de juiste content creator tot en met het meten van de campagne.

Wat maakt LinkPizza uniek?

● Het online platform LinkPizza matcht adverteerders aan relevante en gezaghebbende influencers, met precies de juiste doelgroep, en precies de juiste tone-of-voice.

●LinkPizza heeft een database van duizenden gevalideerde en enthousiaste influencers, handig gerubriceerd naar aandachtsgebied, specialisme en bereik. Zoeken naar geschikte content creators was nog nooit zo makkelijk.

● LinkPizza is meer dan een ‘adresboek’. Alle infuencers hebben zich stuk voor stuk bij LinkPizza ingeschreven en zijn geverifieerd.

● Adverteerders kunnen kiezen uit twee ‘smaken’:

○ De adverteerder bepaalt de briefing, de geïnteresseerde influencers melden zich aan met een gevalideerde media kit, motivatie en vraagprijs. Vervolgens maakt de adverteerder maakt de keuze. Nota bene: alleen influencers die voldoen aan jouw criteria kunnen deelnemen.

○ Je kiest zelf specifieke influencers uit de LinkPizza-marktplaats om mee samen te werken.

● Zowel voor een heldere briefing van de adverteerder als een duidelijke pitch van de influencer zijn handige online flows beschikbaar. Medewerkers van LinkPizza zijn altijd bereikbaar om procesmatige en creatieve assistentie te verlenen.

● LinkPizza ontvangt een (commissie) fee bij goede match en opgeleverde opdracht.

●LinkPizza meet realtime alle resultaten van de campagne, zodat de adverteerder op elk gewenst moment het actuele resultaat en de voortgang van de campagne kan monitoren.

● Ook voor pr- en mediabureaus is LinkPizza een geschikt platform voor het inkopen van online branded content met gegarandeerd en hoogwaardig bereik. Juist als je op grote schaal influencer collaborations opzet, heb je baat bij LinkPizza.

●3.6K influencers, 23K pitches, 6K opdrachten afgehandeld,1.347 campagnes, 2K adverteerders, 532 agencies. LinkPizza is een volgroeid platform met proven track record in hoogwaardige influencer marketing.

CEO Klaas Joosten over influencer marketing:

Hoe ‘groot’ is influencer marketing nou eigenlijk?

Klaas Joosten: “Wereldwijd wordt de omvang van de influencer markt ingeschat op 10 miljard US dollar. En in het eerste halfjaar van 2019 groeiden de bestedingen aan influencer marketing in Nederland met 51%. De bestedingen zijn misschien in vergelijking met de bestedingen in traditionele media nog relatief bescheiden, maar de cijfers geven duidelijk aan: influencer marketing is een enorme groeimarkt!”

Wat maakt influencer marketing nou precies zo ingewikkeld en ongrijpbaar?

“Influencer marketing is een vorm van indirecte marketing. Je geeft je als het ware over aan derden in een diffuse omgeving die lastig meetbaar en tamelijk fraudegevoelig is: iedereen kan wel beweren dat hij influencer is.”

Wat zijn de drie meest gemaakte fouten bij een influencer campagne?

“Allereerst: Een verkeerde doelstelling voor je campagne kiezen. Je moet je goed bewust zijn van de kansen en de beperkingen van deze vorm van communicatie. Wil je harde sales genereren, ben je misschien aan het verkeerde adres.

Ten tweede: de influencer kan nog zo aantrekkelijk zijn, net als de cijfers, maar communiceer je ook met de juiste doelgroep? Soms bereik je heel andere mensen dan je zou verwachten – en wilt bereiken.

Tenslotte: heel veel geld uitgeven aan 1 influencer. Niet al je eieren in een mandje: vaak is spreiding – en eventueel later opschalen als je de juiste partijen hebt gevonden – een beter idee. En ook nog eens financieel aantrekkelijker.”

Wat is de succesformule van LinkPizza’?

“We hebben een groot aanbod van ‘echte’, gecheckte influencers in alle soorten en maten, Uit die ‘pool’ komen enkel relevante influencers op jouw briefing af, en zij hebben dus gegarandeerd affiniteit met het onderwerp. Vanwege die affiniteit reageren ze ook snel: meestal heb je binnen 24 uur een flink aantal reacties op je briefing.

Daarnaast is het hele traject van briefing tot campagne meetbaar. Briefings en pitches worden in een handige flow vastgelegd, de cijfers worden softwarematig door LinkPizza bij de influencer gemonitord. Fraude is praktisch onmogelijk.

Tenslotte zijn de kosten transparant en onderhandelbaar. Alle influencers hebben in het systeem een eigen tariefkaart (mediakit) en komen met een bod op basis van jouw briefing. Meestal is die prijs sterk concurrerend vanwege de marktplaats werking op LinkPizza”.

OVER LINKPIZZA

LinkPizza verbindt adverteerders met het miljoenenbereik van onze 3.600+ influencers. Het platform maakt samenwerking tussen adverteerders en influencers gemakkelijk en efficient.