Kapitaalinjectie voor Amsterdam power label SheSuit
Amsterdam, 25 mei 2020 – Het Amsterdamse modelabel SheSuit heeft een investering van €100.000 binnengesleept. Met deze financiële injectie gaat het bedrijf de eerste stap zetten in de ontwikkeling van een onlineverkoopconcept van haar kleding met bespoke tailoring. Wat in 2007 begon met een paar modellen, is uitgegroeid tot een omvangrijke collectie personal couture. De lockdown – en het daardoor moeten afzeggen van een catwalk-lunch – zorgde voor inspiratie voor de nieuwe tool. Door gebruik van 3D fotografie kan het secuur opnemen van de maten binnenkort bijna volledig digitaal. De collectie van SheSuit bestaat uit mantel- en broekpakken, jurken, rokken, blouses, cocktail- en avondkleding, op maat gemaakt en naar smaak ontworpen.
3D-fotografie en CAD-ontwerpsysteem
De tailormade ontwerpen van SheSuit zijn op het lijf gesneden. Het zijn topkwaliteit couture stukken die even duurzaam als tijdloos zijn. SheSuit gaat de investering gebruiken om het opmeten met behulp van 3D-fotografie te innoveren. Door middel van deze digitale technologie kunnen alle maatgegevens van de klant nauwkeurig worden uitgelezen en omgezet naar een individuele maattabel. Samen met de wensen van de klant vertaalt de computer deze maatgegevens naar een technische tekening die de basis vormt voor het in het CAD-ontwerpsysteem uitgewerkte patroon. Elk ontwerp is uniek en wordt exclusief voor en met de klant ontworpen. Het vervaardigen van het uiteindelijk couturestuk gebeurt met de hand bij SheSuit in Amsterdam.
Moeilijke momenten, creatieve plannen
Arabel van Butzelaar, Managing Director van SheSuit over de nieuwe investering in het bedrijf: “Op 26 maart zouden we onze nieuwe prêt-à-porter zomercollectie in samenwerking met topcouturier Ronald Kolk presenteren. We waren er erg trots op en keken er enorm naar uit, maar toen was daar de lockdown. We konden dus niet anders dan onze catwalk-lunch afzeggen. Ontzettend vervelend natuurlijk, maar juist op de moeilijkste momenten maak je de creatiefste plannen. Zo bracht de lockdown ons op het idee voor een nieuwe innovatie en daar hadden we kapitaal voor nodig. Dus gingen we – ook al stond de halve wereld stil – op zoek naar een investeerder. En dat lukte! Met deze nieuwe kapitaalinjectie kunnen we dit plan nu ten uitvoer gaan brengen.”
Over SheSuit
SheSuit is een Nederlands bedrijf in personal couture, opgericht in 2007 door Angelique Koopmans. Het power label is gespecialiseerd in tailormade damespakken, altijd handgemaakt en van Nederlandse bodem. Productontwikkeling en productie gebeurt in eigen huis, stoffen komen van de beste internationale leveranciers. Het ambacht van couturier en het bijbehorende handwerk dreigen verloren te gaan en om dat te voorkomen nodigt SheSuit jaarlijks tientallen modestudenten uit om het vak te leren. Daarmee slaat het bedrijf een brug tussen de kennis en kunde van het verleden en de mode van de toekomst. SheSuit hecht daarnaast ook belang aan het evenwicht tussen ecologische, sociale en economische waarden.