Moodus lanceert Rondje voor de Záák
Amsterdam, 2 juni 2020. Nu de Nederlandse horeca zijn deuren weer mag openen, lanceert Moodus het initiatief Rondje voor de Záák. Via een digitale donatiezuil kunnen bezoekers snel en eenvoudig een klein bedrag overmaken waarmee ze het restaurant of café waar ze te gast zijn ondersteunen. Moodus, dat normaal gesproken diensten aanbiedt om bezoekerstevredenheid te meten, zet zo haar kennis en middelen in om een sector in nood te helpen.
Eenvoudig en gemakkelijk
Hoewel cafés en restaurants sinds deze week weer open mogen, betekent dit voor veel horecaondernemers nog niet het einde van de financiële onzekerheid. Vanwege de beperkte bezoekerscapaciteit liggen omzetten de komende periode voor velen lager dan normaal. Daarom lanceert Moodus het Rondje voor de Záák. Een contactloos betaalsysteem waarmee gasten op eenvoudige wijze een eenmalige donatie kunnen doen om een restaurant of café extra te ondersteunen.
Drempel verlagen
Het concept werd bedacht door Ahmed Ali, CEO van Moodus: “Veel sectoren worden hard geraakt. Zeker de horeca die afhankelijk is van bezoekers. Ik vroeg me af hoe wij hen konden helpen op basis van de kennis en techniek die wij in huis hebben en bedacht toen dit systeem: Rondje voor de Záák. Hiermee willen we voor horecabezoekers de drempel verlagen om een donatie te doen. En de horecaondernemer een hart onder de riem te steken. Deze kan nu op een sympathieke manier zijn gast op het idee brengen een kleine bijdrage te geven.”
Contactloze betaling
De donatiezuilen zijn sinds deze week te bestellen op www.rondjevoordezaak.com. Hierbij is er keuze uit een standaardzuil en de donatiezuil+. Met de standaardzuil kan één vast bedrag worden geschonken. Bij de plusvariant kunnen gasten kiezen uit drie door de ondernemer bepaalde bedragen. De betaling verloopt via contactloos pinnen of mobiele telefoon (NFC) en donaties gaan rechtstreeks naar de rekening van de ondernemer. De zuilen zijn al beschikbaar vanaf € 0,99 per dag.
Over Moodus
Moodus maakt de tevredenheid, behoeften en meningen van klanten inzichtelijk voor musea, zorg- en onderwijsinstellingen, facilitaire dienstverleners en onderzoeksbureaus. Met zelfontwikkelde technologieën doet het bedrijf metingen op locatie, die direct worden gekoppeld aan speciale software.