Wat doet een PR bureau?

Een vraag die bij velen – zonder ervaring met PR bureaus – speelt, is: ‘wat doet een PR bureau?’ In onze blog beantwoorden wij deze vraag graag voor je.

Een PR bureau

Een PR-bureau realiseert aandacht in de media voor haar klanten. Op deze manier verwerven bedrijven meer zichtbaarheid voor het merk dat zij hebben opgebouwd of de producten en services die zij aanbieden. Een PR-bureau zoekt naar voor nieuwskansen, waarmee het publiciteit genereert voor haar klanten. Meestal door het versturen van persberichten naar verschillende mediaredacties en journalisten, die deze informatie (deels) overnemen. Het voordeel van het inschakelen van een PR-bureau is dat zij beschikken over een breed netwerk met de juiste contacten voor media-aandacht. Zo realiseren zij free publicity via artikelen, interviews en andere publicaties. Maar de winst gaat verder dan dat. Omdat het verhaal vanuit de journalist of reporter komt, is de nieuwswaarde sterker en heeft het een grotere geloofwaardigheid dan wanneer een bedrijf uitsluitend claims over zichzelf maakt.

Fair Focus

Fair Focus is een PR-bureau dat met haar ervaring, expertise en enthousiasme innovatieve MKB’s en scale-ups helpt aan content en aandacht. We bevinden ons in het speelveld van PR en communicatie en spitsen ons toe op B2B bedrijven in de omgeving van Amsterdam. We ondersteunen ondernemers en organisaties in hun quest naar groei en succes en doen dit op een persoonlijke, praktische, proactieve en positieve manier. Dat vinden we leuk en daar zijn we goed in.

Waarom als MKB’er?

Ook als MKB’er is PR belangrijk. Grote bedrijven hebben vaak een PR manager, of zelfs een hele communicatieafdeling. Voor hen is het geen absolute must om een PR-bureau in de arm te nemen. Bij kleinere organisaties schiet het er soms bij in. Een samenwerking met een PR bureau kan dus snel een groot verschil maken. Door PR breng je je merk onder de aandacht bij een groter publiek. Door specifieke media te targetten die passen bij de doelgroep, bereik je met jouw verhaal de juiste mensen. Dat kan weer leiden tot nieuwe leads, investeerders, personeel en meer naamsbekendheid. En dat is onmisbaar voor bedrijven die willen groeien!

Wil je de werkwijze van Fair Focus beter leren kennen? Hier lees je meer over onze werkwijze. Liever meteen kennis maken in een persoonlijk gesprek? Leuk! Vul ons contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.