PR en marketingcommunicatie coronacrisis

Wat is jouw focus in turbulente tijden?

GRATIS CONSULT – Marketingcommunicatie en PR in tijden van corona

In tijden van crisis is het soms noodzakelijk om keuzes te heroverwegen: blijft je huidige koers ongewijzigd? Staat je marketingplan nog overeind? Heb je nog budget? En waar ga je dit aan besteden? Waarover communiceer je en op welke manier? En wat voor kanalen zet je dan in? Zijn je PR-doelstellingen nog relevant? Genoeg om over na te denken.

Corona zorgt er voor dat de boel op scherp komt te staan. Het kan een uitdaging zijn om de marketingcommunicatie en PR weer opgelijnd te krijgen met een iets gewijzigde koers; qua boodschap, vorm en kanalen-mix.

De boodschap; vertel je verhaal

Corona of geen corona, het is juist nu belangrijk om jouw verhaal te vertellen; wie je bent, wat je doet, wat je te bieden hebt en voor wie. Dat is tijdloos. Vertel over veranderingen binnen je organisatie. Misschien onderga je een reorganisatie, heb je je aanbod versmald of juist verbreed, betreed je een nieuwe markt of heb je een kersverse CEO aangetrokken. Communiceer over wat jouw organisatie doormaakt, vraag aandacht voor recente ontwikkelingen en blijf werken aan de band met jouw community. Door transparant en zichtbaar aanwezig te zijn, behoud je het vertrouwen en de loyaliteit van je klanten en de mensen die je volgen.

De vorm: type content

Er zijn veel verschillende vormen van content waarin je je verhaal kunt vertellen. Afhankelijk van het type boodschap en de doelgroep bepaal je welke vorm het meest geschikt is: een persbericht, interview of column, een video of animatie, een flyer of infographic of een podcast behoren allemaal tot de mogelijkheden.

PESO: kies je kanalen-mix

Er zijn eindeloos veel opties wat betreft kanalen waarop je je content kunt verspreiden. Wij gebruiken het PESO model om de mogelijkheden in kaart te brengen. Aan de hand van dit model bepaal je via welke kanalen-mix je jouw boodschap overbrengt. Afhankelijk van de doelen en beschikbare budgetten kom je tot een passende mediaselectie. En een crossmediale inzet versterkt weer de impact van jouw verhaal.

Gratis consult met Fair Focus

Vanaf 4 november kun je je inschrijven voor een half uurtje brainstormen (via Zoom) op woensdagmiddagen tussen 12.00 en 13.00 uur. Je geeft kort aan wat jouw knelpunt is, via een brainstorm van 20 minuten verzinnen we met ons creatieve team de mogelijke oplossingen voor zover het marketingcommunicatie en PR-uitdagingen betreft. Meld je aan via info@fairfocus.nl.