Vooruit plannen op LinkedIn
Je hebt al het werk verzet om een complete, hoogwaardige LinkedIn-pagina te maken. Je hebt de stappen genomen om uw publiek te onderzoeken en te analyseren, en een pijplijn met inhoud te bedenken die je deelt om volgers op de hoogte en betrokken te houden. Maar die laatste eenvoudige stap - de berichten daadwerkelijk op je bedrijfspagina publiceren - wordt vaak een knelpunt. Daarom de eenvoudige vraag: kun je berichten ook plannen op LinkedIn?
We hebben goed nieuws voor je: dat kan!
Het zou leuk zijn om een hele reeks updates in één keer weg te werken, zodat je er niet nog een keer over hoeft na te denken, toch? Het goede nieuws is: het kan! Het slechte nieuws is: je moet er wel een ‘third party tool’ voor inschakelen (en dus begrijpen). Desespereert niet! 😉 We nemen je even mee langs vijf mogelijkheden. Daar zit vast iets voor je tussen!
Hootsuite
Hootsuite is een marketing- en beheerplatform voor sociale media dat al je kanalen samenbrengt in één centraal dashboard met een lay-out met meerdere kolommen en monitoring- en engagement functionaliteit biedt.
Zodra je je LinkedIn-pagina hebt gesynchroniseerd met je Hootsuite-account, kun je de app gebruiken om tekst-, afbeelding- of videoposts te plannen - individueel of in bulk. Bovendien kunt u Hootsuite gebruiken om te richten op professionele parameters en resultaten te meten.
Het geheel had er misschien wat minder priegelig kunnen uitzien, maar we begrijpen dat Hootsuite een heleboel in een kleine ruimte moet en wil passen. Houtesuite is al mogelijk vanaf €40 per maand.
Sprinklr
Sprinklr is een platform waarin je werkt in de cloud. Speciaal als je je richt op zakelijke klanten. Het is erg goed te integreren en werkt verrassend goed samen met LinkedIn. Gebruik deze tool voor het plannen en rapporteren op LinkedIn, met gedetailleerde gebruikersrechten om je team georganiseerd te houden.
Het nadeel van Sprinklr is dat het bewerken van widgets tot een gewenst resultaat soms moeilijk is.
HubSpot
Social media marketing en advertentiebeheer tools maken allemaal deel uit van HubSpot's uitgebreide inbound marketingsoftware. Je kunt niet alleen LinkedIn-berichten plannen vanuit het CRM-platform, maar u kunt ook profiteren van de diepgaande functies en inzichten om meer te weten te komen over uw doelgroepen en uw targeting te verbeteren.
HubSpot is ietsje goedkoper dan Hootsuite: vanaf €40 per maand beschikbaar.
HubSpot biedt zeer beperkte functies in de gratis versie, dus je kunt het alleen voor de meest basale dingen gebruiken. Bovendien, naarmate je bedrijf groeit, zullen de prijzen die je moet betalen ook stijgen, en behoorlijk sterk. Something to consider...
Buffer
Buffer biedt een intuïtieve en gestroomlijnde interface voor beheer van sociale media en richt zich op eenvoud en gebruiksgemak. Goed dus als je snel de weg kwijtraakt op dit soort platforms. Als zodanig zul je het heel snel en gemakkelijk vinden om inhoud in te plannen voor je LinkedIn-pagina of showcasepagina's.
Bij Fair Focus gebruiken we Buffer, een van de redenen is dat het instapbedrag laag is: met een gratis account kun je al best veel.
Wij vinden het top dat Buffer een eenvoudige gebruikersinterface heeft, waarmee je dus ook handig kunt plannen. Je gemakkelijk met verschillende sociale mediaplatforms kunt werken en je het op een eenvoudige manier installeert. Wel jammer dat bepaalde hashtags schijnbaar niet worden ondersteund. Hopelijk wordt daar nog aan gewerkt!
Salesforce
Het merk is misschien het best bekend vanwege de verkoop van producten, maar Salesforce kan ook handig zijn voor de marketingkant dankzij Salesforce Social Studio, dat ondersteuning biedt voor publiceren, engagement en adverteren. Je kunt profiteren van deze robuuste tool om berichten te plannen en sociale statistieken te bekijken.