CASES

VVD

Het glazen huis van de VVD   Kies voor Doen in de Amsterdamse Pijp   Voor de campagne tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 kregen we een bijzondere opdracht; de Amsterdamse VVD had tijdens de verkiezingscampagne een exposure box – een soort glazen huis – georganiseerd op het hoofdstedelijke Marie Heinekenplein. Het was de bedoeling dat de VVD-boodschap via alle mogelijk denkbare kanalen werd gecommuniceerd. Daarbij gaat het over de thema’s schone stad, duurzaamheid, veiligheid, mobiliteit en wonen. Hoogtepunt was het bezoek van premier Rutte   De VVD heeft als slogan “Kies voor doen.” Dat was de basisgedachte van waaruit we werkten en bedachten dat we een vijftal talkshows gingen organiseren, in lijn met de thema’s. Deze werden live gestreamde via de Facebookpagina van de Amsterdamse VVD. Bovendien hebben we tijdens het thema “Schone stad” het programma uitgebreid: alle aanwezigen gingen de Pijp schoon prikken na een peptalk van de premier. Iedereen – VVD’er of niet – deed mee. Daardoor ontstond een topsfeer, goed voor vertrouwen en saamhorigheid. Ook de karaoke-show met de Jij Band was hilarisch, vooral toen lijsttrekker Eric Van der Burg – een Hazes-fan – de sterren van de hemel zong. De VVD werd dit jaar 70, dus hebben we dit gevierd met andere 70-jarigen en een VVD-taart; de gasten vonden het leuk om even met de wethouder te sparren.   Meer over deze case valt te lezen in een publicatie in Marketing Tribune die wij hebben gerealiseerd: https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2018/03/campagne-gr2018-kijkje-ac/