B2B PR EN FREE PUBLICITY

Waarom laten scale-ups en MKB-bedrijven PR vaak onbenut? Dat komt omdat ze het aanwezige nieuws zelf niet zien of de kennis niet in huis hebben of gewoon geen tijd.

Laat ons je helpen. Goede publiciteit leidt tot:

  • meer leads
  • nieuwe investeerders
  • meer telefoontjes
  • meer aandacht!

Waar gaat het om bij PR?

titel achter

Niet jijzelf, maar journalisten en media vertellen het nieuws over jou; zo komt je boodschap geloofwaardiger over.

We maken complexe onderwerpen begrijpelijk; Fair Focus vertaalt jouw technische nieuws naar heldere, aansprekende (pers)berichten.

Bovendien is PR kostenefficiënt met een groot en doelgroepgericht bereik.

Om die doelgroep te bereiken maken we gebruik van een internationale database, waarmee we loepzuivere mediaselecties kunnen maken. In Nederland en (ver) daarbuiten. In lijn met jouw doelgroep. Passend bij je boodschap.

Zo brengt Fair Focus haar scale-ups en MKB-bedrijven in het nieuws. (En met ons maandabonnement ben je verzekerd van doorlopende media-aandacht…)

B2B MARKETING COMMUNICATIE

Fair Focus werkt voor scale-ups en MKB-bedrijven die B2B willen communiceren en geen communicatiemanager hebben. We fungeren dan graag als jouw externe communicatie-brigade en denken op een commerciële manier na over de meest effectieve manier om jouw bericht onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Zodat er overal wat belletjes gaan rinkelen (zoals jouw telefoon).

Hoe werkt dat dan met Marketingcommunicatie?

titel achter

Op basis van je doelen en doelgroepen komen we tot de strategie, uitvoering en middelen die we het meest effectief kunnen inzetten.

Effectieve communicatiemiddelen zijn bijvoorbeeld:

  • influencer campagnes
  • advertising op social media
  • spraakmakende events
  • een krant
  • direct mail acties
  • video’s
  • vakbeurzen

Met onze kennis en kennissen vinden wij de weg, zodat jouw informatie, product en boodschap op het goede moment bij de juiste persoon terecht komt.

werkmethode

Hoe fijn zou het zijn als iemand voor jou eens leads genereert; deuren opent naar nieuwe netwerken van journalisten, relaties, prospects… Maar waar vind je zo iemand? Simpel: bij ons.

We communiceren aan de hand van het PESO model; van welke kanalen maken we gebruik om jouw content het meest effectief onder de aandacht van jouw doelgroep kunnen krijgen

Peso

PESO in de praktijk

Bijvoorbeeld:

  • EARNED: we hebben een publicatie over jouw bedrijf in het Parool gerealiseerd; extra waardevol (want geloofwaardig) omdat het óver je wordt gezegd.
  • SHARED: het Parool plaatst het artikel op de eigen social media kanalen en het publiek liket en deelt het. Sommige stakeholders zullen het bericht delen op hun eigen kanalen door het bericht te copy-pasten.
  • OWNED: we posten het artikel op je eigen blog en social media kanalen.
  • PAID: om een nog breder publiek aan te spreken gebruiken we de advertising faciliteiten van je social media kanalen

Een ander voorbeeld:

  • OWNED: we schrijft een blogpost en paatsen deze op je eigen sociale media kanalen
  • PAID: om de aandacht hierop te vestigen zorgen we voor een boost door te adverteren op social media
  • SHARED: de post wordt gezien en als deze goed genoeg is ook gedeeld
  • EARNED: we pitchen de blog post richting een vakblad en stellen voor de auteur in contact met hen te brengen voor een interview. Als het goed is verschijnt er vervolgens een artikel/publicatie.

Kortom: één artikel kan op diverse manieren worden gebruikt door het aan te passen aan het communicatiekanaal en het daarmee te bereiken publiek.