CASE

Amsterdamse VVD

Het Glazen huis van de VVD op het Marie Heinekenplein

Voor de campagne tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 kregen we een bijzondere opdracht; de Amsterdamse VVD had tijdens de verkiezingscampagne een exposure box – een soort glazen huis – georganiseerd op het hoofdstedelijke Marie Heinekenplein. Met als hoogtepunt het bezoek van premier Rutte.

Het was de bedoeling dat de VVD-boodschap via alle mogelijk denkbare kanalen werd gecommuniceerd. Daarbij ging het over de thema’s schone stad, duurzaamheid, veiligheid, mobiliteit en wonen.

Kies voor Doen

En het schoonprikken van de Amsterdamse Pijp

De VVD heeft als slogan “Kies voor Doen.” Dat was de basisgedachte van waaruit we werkten. Zo hebben we een vijftal talkshows georganiseerd, in lijn met de centrale thema’s. Deze werden live gestreamd via de Facebookpagina van de Amsterdamse VVD.

Binnen het thema “Schone stad” bedachten we een leuke aanvulling op het programma: na een peptalk van de premier gingen alle aanwezigen aan de slag met een afvalgrijper om de Pijp schoon te prikken. Iedereen – VVD’er of niet – deed mee. Daardoor ontstond een topsfeer, goed voor vertrouwen en saamhorigheid. Ook de karaoke-show met de Jij Band was hilarisch, vooral toen lijsttrekker Eric van der Burg – een Hazes fan – de sterren van de hemel zong. De VVD werd in dit jaar 70, dus dat vierden we met andere 70-jarigen én een VVD-taart. Gasten vonden het heel leuk om even met de wethouder te sparren.

Publicaties

Lees meer over deze case in onderstaande publicaties.

PR voor Amsterdamse VVD