B2B PR EN GRATIS PUBLICITEIT

Logisch dat je als klein- of middelgroot bedrijf PR-kansen onbenut laat. Waar haal je nog de tijd vandaan? Dan moet je het nieuws op de voet volgen, een breed netwerk aan journalisten hebben en weten hoe je hen voor je aan het werk zet…

Ieder z’n vak. Laat ons je verhaal vertellen! Goede publiciteit leidt tot:

  • aanknopingspunten bij potentiële klanten
  • nieuwe investeerders
  • een groter netwerk
  • kortom: de focus op jouw bedrijf!

Waarom een extern bureau?

Doordat wij op enige afstand staan, kunnen we je verhaal eenvoudig en aantrekkelijk uitleggen. Wij zijn gespecialiseerd in heldere en aansprekende communicatie. Ook in het Engels. Bovendien weten we precies waar we moeten zijn. Wij weten waar jouw potentiële klanten zitten.

Om jouw doelgroep te bereiken maken we gebruik van onze eigen database. Hierdoor kunnen we heel precies het juiste medium bepalen, zelfs als de bedrijven die je wilt aanspreken in het buitenland liggen. Fair Focus vertelt jouw verhaal aan de bedrijven die met jou willen samenwerken!

Zo brengt Fair Focus scale-ups en MKB-bedrijven midden in het nieuws. En met ons maandabonnement ben je verzekerd van doorlopende media-aandacht…

Een extern bureau zoals Fair Focus is dus uiteindelijk kostenefficiënt. Zo krijg je de focus die je verdient.

 

Waar gaat het om bij PR?

titel achter

Niet jijzelf, maar journalisten en media vertellen het nieuws over jou; zo komt je boodschap geloofwaardiger over.

Hoe werkt dat dan met Marketingcommunicatie?

titel achter

Op basis van je doelen en doelgroepen komen we tot de strategie, uitvoering en middelen die we het meest effectief kunnen inzetten.

B2B MARKETING en COMMUNICATIE

We zijn graag jouw externe communicatie-brigade! Fair Focus werkt voor scale-ups en MKB-bedrijven die hun boodschap aan bedrijven willen communiceren, zonder een eigen PR-manager. We denken mee over de meest effectieve manier van externe uitingen die je het meest oplevert. Als je de wereld een beetje mooier maakt met jouw innovatie, dan is het wel zo eerlijk dat je ook af en toe in de spotlight staat!

De manieren waarop wij communiceren zijn:

  • creëren PR-campagnes en storylines
  • aansprekende persberichten
  • Mediaselecties; welke journalisten targeten we voor de specifieke klant en storyline
  • Verder uitrollen van de PR campagnes
  • of gewoon de gedrukte pers!

Fair focus weet de weg, zodat jouw product of boodschap op het goede moment bij de juiste persoon terecht komt.

 

De Fair focus-methode

Hoe fijn zou het zijn als iemand voor jou deuren opent naar nieuwe netwerken van journalisten, relaties en vooral: potentiële klanten? Heel fijn, vooral als je wilt opschalen.

Samen bakenen we je PR-doelen af. Wil je bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken of juist investeerders? Misschien ben je wel opzoek naar nieuw talent in je eigen team of wil je bouwen aan je netwerk in de volle breedte. Hoe dan ook – we stellen een communicatiestrategie op voor jouw doelen.

We bepalen samen: je boodschap; je doelgroep en welke media-kanalen je het beste kunt inzetten.

Ken je het PESO model? Dat gaat over Paid, Earned, Shared & Owned content.

Peso

PESO in de praktijk

Bijvoorbeeld:

  • EARNED (verdiend): we hebben een publicatie over jouw bedrijf in het Parool gerealiseerd; extra waardevol (want geloofwaardig) omdat het óver je wordt gezegd.
  • SHARED (gedeeld): Het Parool plaatst het artikel op de eigen social media kanalen en het publiek liket en deelt het. Sommige stakeholders zullen het bericht delen op hun eigen kanalen door het bericht te copy-pasten.
  • OWNED (eigen beheer): we posten het artikel op je eigen blog en social media kanalen.
  • PAID (betaald): om een nog breder publiek aan te spreken gebruiken we de advertising faciliteiten van je social media kanalen.

Een ander voorbeeld:

  • OWNED: we schrijven een blogpost en plaatsen deze op je eigen sociale media kanalen.
  • PAID: om de aandacht hierop te vestigen, zorgen we voor een boost door te adverteren op social media.
  • SHARED: de post wordt gezien door de juiste mensen en verder gedeeld wegens de interessante inhoud.
  • EARNED: we pitchen de blogpost richting een vakblad en brengen je in contact voor een interview. Hieruit vloeit een publicatie voort.

Kortom: één artikel kan op diverse manieren worden gebruikt door het aan te passen aan het communicatiekanaal en het daarmee te bereiken publiek.